Lad markedet vælge din pris?

Indstille den korrekte pris er svært for enhver online business, og der er masser kurser og brugervejledninger dedikeret til dette følsomme emne.

Du har en pris, der vil gøre dig en fortjeneste, selvfølgelig. Men du også ønsker at have glade kunder, der føler, at du har debiteret en “fair” pris.

Problemet er for lav en pris vil gøre dit produkt synes ringere. Giv-away produkter lider endnu mere fra dette “opfattede værdi”.

Omvendt, hvis du opkræve for meget (selvom prisen kan godt afspejler den tid og kræfter lagt i produktet) kan du få mange utilfredse kunder og mange klager, som kan have katastrofale følgevirkninger.

Så er der en mellemvej?

Jeg er ked af at sige ikke rigtig, men der er et par metoder, du kan prøve, herunder en “skøre” retssag jeg i øjeblikket tester selv…

Den mest oplagte måde at afgøre din pris er at se, hvad resten af markedet opladning. Det er ikke så nemt som det lyder, da “resten af markedet” vil variere meget.

Standardpriser for e-bøger centrum omkring figuren “magic” $27, med at gå op til omkring $47. De fleste ClickBank købmænd, for eksempel har et $50 sælger begrænse – derfor denne pris.

Seminarer, kurser og one-on-one uddannelsestjenester plejer at gå for langt højere priser, op til (og over) et tusind dollars. Dette er ud af ligaen af de fleste marketingfolk.

Der er to måder at se på problemet. En sælger kan enten tjene til hans daglige brød af sælger mange kopier til en lav pris, eller sælge et par kopier til en høj pris.

10 x $40 = $400 og $4 x $100 = $400

Jeg har holdt tallene enkle, matematik er ikke min stærke side!

Du kan se en masse af denne sammenligning. Du vil sandsynligvis sætte i samme bestræbelserne på at gøre disse fire salg, som du ønsker ti, højre? Det er, hvad marketingfolk har fortalt dig i lang tid.

Du vil finde mange high-ticket elementer sælges gennem affiliate-programmer. Dette er så handlende og affilierede kan have et godt snit – og den øgede eksponering fra affiliate army outweights normalt mistet salg på grund af den højere pris.

Nu er her den “skøre” system jeg prøver:

Over har på jeg introduceret “Pick din egen pris”

Dybest set, en køber kan betale så meget som de vil for varen, og få lov til at tage det skyld-fri. Det er ligesom en donation, men det er betalt på forhånd.

Ved hjælp af PayPals “donere” funktion er det let at gennemføre i dette i ethvert websted.

Hvorfor ikke give det en gå på nogle af dine billigere varer? Du kan blive overrasket over resultatet!

Denne artikel er tilgængelige via Autoresponder på: pricing@netpreneurnow.com

Og er tilgængelig online på:

Eller som almindelig tekst på:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.